متا فروشگاه پوشاک دیجیتال متاورس را راه اندازی کرد

متا فروشگاه پوشاک دیجیتال متاورس را راه اندازی کرد

فهرست مطالب

فروشگاه پوشاک دیجیتال متاورس یکی از جدیدترین رویدادهایی هست که به شدت مورد استقبال کاربران فضای دیجیتالی واقع شده. در واقع، در چند روز اخیر متا اعلام کرد که در حال راه‌اندازی یک فروشگاه لباس دیجیتال با قابلیت طراحی هست که به کاربران اجازه می‌ده تا قسمت‌های مختلفی از لباس برای آواتارهاشون رو در متاورس خریداری کنن. این شرکت بر این باوره که لباس و سایر لوازم جانبی، به بخش مهمی از بیان هویت کاربران تبدیل خواهند شد و این موضوع اون‌ها رو ترغیب می‌کنه تا برای خرید لباس‌های دیجیتالی که قابل پوشیدن در همه برنامه های متا از جمله فیس بوک و اینستاگرام هستن، پول خرج کنن.

فروشگاه پوشاک دیجیتال متاورس توسط متا راه‌اندازی شد!

با ظهور متاورس که یک برداشت دیجیتال از زندگی روزمره ما هست و می‌تونه جایگزینی برای جهان فیزیکی باشه، خیلی از شرکت‌ها با صنایع گوناگونی مثل پوشاک، مد و فشن، همکاری کردن تا از تامین نیازهای کاربران در دنیای متاورس کسب درآمد داشته باشن و در این مسیر سرمایه‌گذاری کنن. از مهم‌ترین این شرکت‌ها، می‌تونیم به متا اشاره کنیم که اخیراً از راه‌اندازی یک فروشگاه پوشاک دیجیتال متاورس با نام Meta Avatars Store (فروشگاه آواتارهای متا) خبر داده که به کاربران اجازه می‌ده لباس‌های مورد علاقه‌شون رو از برندهای مختلف خریداری کنن و ظاهر و پوشش آواتارهای متاورسی‌شون رو مطابق میل‌شون طراحی کنن. خرید کردن در متاورس، می‌تونه اتفاق جذابی برای کاربران باشه و طبق پیش‌بینی‌ها، این طرح می‌تونه با استقبال قابل توجه و خیلی خوبی مواجه بشه!
این فروشگاه که این هفته فعالیتش رو آغاز می‌کنه و به بازارهای مختلف عرضه می‌شه، دارای طرح‌های دیجیتالی خیلی متنوع هست که توسط Balenciaga، Prada و Thom Browne ایجاد شدن و برای آواتارهای متا در فیس بوک، اینستاگرام و مسنجر قابل دسترس خواهند بود. قیمت لباس های موجود در این فروشگاه لباس مجازی هنوز مشخص نشده.

شرط دیجیتال متا برای فروشگاه پوشاک دیجیتال متاورس چیست؟

شرط متا برای راه‌اندازی فروشگاه لباس متاورسی فیسبوک و سایر پلتفرم‌ها، خیلی ساده ست! این شرکت اعتقاد داره که طوفان متاورس در سال‌های آینده به قدری بزرگ خواهد شد که با توجه به این موضوع، نیاز به اقلام دیجیتال هم به شدت افزایش خواهد یافت. به همین دلیل هست که این شرکت تصمیم گرفته روی یک تجارت متاورس محور تمرکز کنه. مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل متا، درباره ارتباط این موارد اظهار داشت:

“کالاهای دیجیتالی، روش بسیار مهم و موثری برای بیان هویت خود در متاورس هستند و محرک بزرگ چرخه اقتصاد خلاق خواهند بود. من هیجان زده هستم که برندهای بیشتری را به این فروشگاه دیجیتالی اضافه کنم و به زودی آن را به دنیای VR نیز خواهم آورد.”

در مورد اجرای طرح واقعیت مجازی، زاکربرگ به Horizon Worlds که برنامه متاورس پرچمدار شرکت متا هست اشاره می‌کنه. نکته قابل توجه اینه که فقط دارندگان Meta’s Quest، مجموعه‌ای از هدست های واقعیت مجازی، می‌تونن از این قابلیت استفاده کنن و ازش لذت ببرن. این احتمال وجود داره که کاربران این پلتفرم هم بتونن از اقلام دیجیتالی در Horizon World استفاده کنن.
با این حال، به گفته کارشناسان، تلاش‌های شرکت متا برای ترغیب کاربران به قدم گذاشتن در متاورس، کار ساده و آسانی نخواهد بود. زاکربرگ قبلاً پیش‌بینی کرده که برداشتن اولین قدم‌ها در متاورس، برای اون‌ها هزینه‌های زیادی به دنبال خواهد داشت. او در ماه مه توضیح داد که:

” این تغییر باعث می‌شود شرکت متا طی سه تا پنج سال آینده، مقدار قابل توجهی از پول و سرمایه خود را از دست بدهد.”

 

منبع:

Meta Launches Metaverse Digital Clothing Store

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات رتبه 1 ما در گوگل

Solverwp- WordPress Theme and Plugin