ورود ۱۰ دانشگاه آمریکا در متاورس

ورود ۱۰ دانشگاه آمریکا در متاورس

فهرست مطالب

دانشگاه آمریکا در متاورس حضور خیلی پررنگ و موثری داشته! به طور کلی شاهد این هستیم که سازمان آموزش عالی، داره به سمت metaverse حرکت می‌کنه و با راه‌اندازی دانشگاه در متاورس، خیلی از دانشجویان و دانش‌آموزان، از فرصت‌های بی‌نظیر آموزش در فضای مجازی سه‌بعدی، بهره‌مند شدن. نکته جالب اینجاست که ده دانشگاه از ایالات متحده به این جهان دیجیتالی پیوستن و امکان شرکت‌ در کلاس‌ها از طریق هدست‌های واقعیت مجازی رو برای کاربران فراهم کردن.

حضور موثر 10 دانشگاه آمریکا در متاورس!

دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلفی از جمله کالج مورهاوس، دانشکده پرستاری دانشگاه کانزاس، دانشگاه ایالتی نیومکزیکو، دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی، دانشگاه ویرجینیای غربی، پردیس جهانی دانشگاه مریلند و کالج اجتماعی جنوب غربی اورگان، با استفاده از پلت‌فرم EngageVR VictoryXR ، وارد فضای دیجیتالی شدن و امکان آموزش و تحصیل در متاورس رو ایجاد کردن.
Meta Immersive Learning از این پروژه حمایت کرده و تامین مالی اون رو بر عهده گرفته و جالب‌تر اینکه، هدست‌های Meta Quest 2 که از بهترین های دستگاه متاورس محسوب می‌شه رو به هر دانشگاه ارائه می‌کنه.
دانش‌آموزان با استفاده از این هدست‌ها و از طریق رایانه شخصی‌شون می‌تونن به فضای metaverse دسترسی داشته باشن. با راه‌اندازی چند دانشگاه آمریکا در متاورس، دانشجویان می‌تونن از تجربیاتی مثل سفر در زمان برای درس‌های تاریخی، یا به ماه برای درس نجوم، لذت ببرن.
استیو گرابز، مدیر عامل VictoryXR، گفت:

” درست مانند دنیای واقعی، دانش‌آموزان می‌توانند به گروه‌های کوچک تقسیم شوند و بدون توجه به فاصله فیزیکی با هم روی پروژه‌های مشترک کار کنند. اما برخلاف دنیای واقعی، آنها می‌توانند به اندازه یک مورچه‌ کوچک شوند و داخل بدن انسان جستجو کنند. بدون شک، رشد و پیشرفت دانش آموزان در چنین فضایی، بسیار بیشتر خواهد بود. “

دانشگاه فضایی بین‌المللی یکی دیگه از سازمان‌های آموزشی هست که اخیراً یک سخنرانی در مورد متاورس ارائه کرده و با Metavisionaries برای پیشبرد این پروژه همکاری می‌کنه.
به گفته Arif Goktug Karacalioglu، مدیر SSP 22 و برنامه‌های توسعه حرفه‌ای جدید و آموزش دیجیتال، این رویداد، لحظه‌ای تاریخی برای دانشگاه بود. طبق گزارش این شخص:

“ISU برای برنامه های حضوری خود مانند برنامه مطالعات فضایی شناخته شده است، اما اکنون، ما با سرعت بسیار بالایی به سمت آموزش مجازی حرکت می‌کنیم. در دو سال گذشته، برنامه‌های کاملاً تعاملی و کاملا مجازی طراحی کرده‌ایم، اما این اولین بار است که به مرحله دیگری می‌رویم.”

گرابز، این دانشگاه ها رو «پیشگامان متاورس» نام‌گذاری کرده. او در توضیحاتش گفت:

“یادگیری از راه دور در حال رشد است و این دانشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند که کیفیتی فراتر از برگزاری کلاس در اپلیکیشن زوم فراهم کنند.”

به گفته دکتر Muhsinah Morris، دانشیار کالج مورهاوس:

“بیش از هر نوآوری یادگیری که من با آن سروکار داشته‌ام، مورهاوس در متاورس بزرگترین تفاوت را برای دانشجویانی که تدریس می‌کنم ایجاد کرده است.”

 

منبع:
10 American universities join metaverse

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات رتبه 1 ما در گوگل

Solverwp- WordPress Theme and Plugin