اتحادیه اروپا با استراتژی های متاورس، هوش مصنوعی و رمزنگاری در صدر Web3 باقی می ماند

اتحادیه اروپا با استراتژی های متاورس، هوش مصنوعی و رمزنگاری در صدر Web3 باقی می ماند

فهرست مطالب

در طول سال گذشته، رهبران اتحادیه اروپا در مورد تمایل خودشون برای موندن در راس آخرین تحولات وب 3 با صدای بلند صحبت کردن.
اتحادیه اروپا در مورد جایگاه خودش در اکوسیستم فناوری‌های نوظهور که به سرعت در حال گسترش هست صحبت کرده.
با چارچوب مورد انتظار بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) که در اواخر ماه می به تصویب رسید، در ایجاد مقررات شفاف رمزنگاری پیشرو بوده. اتحادیه اروپا همچنین بر ایجاد مقرراتی برای توسعه و استقرار سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) فشار آورده.
اخیراً، در 11 ژوئیه، کمیسیون اروپا آخرین طرح خودش رو برای پیشروی در توسعه متافورس، استراتژی های متاورس و جلوگیری از تسلط بیش از حد فناوری بزرگ در یک بخش اقتصادی بادوام منتشر کرد.

چشم انداز اروپایی از وب 4 و استراتژی های متاورس

آخرین پیشنهاد اتحادیه اروپا تخمین زده، که اندازه بازار جهانی برای تحولات متاورس تا سال 2030 از 800 میلیارد یورو در مقایسه با ارزش پایان سال 27 میلیارد در سال 2022 فراتر خواهد رفت. آخرین گزارش مک کینزی در مورد وضعیت متاورس حتی دارای ارزش تخمینی هست. 5 تریلیون دلار در همان بازه زمانی.
با توجه به ابتکار کمیسیون، این کمیسیون می‌خواد در توسعه فراجهانی برای بازتاب ارزش‌ها و حقوق اساسی اتحادیه اروپا، همراه با فشار برای باز بودن و قابلیت همکاری، پیشی بگیره.
مارگرت وستاگر، نایب رئیس کمیسیون اروپا، گفت که اتحادیه اروپا باید “مردم رو در مرکز” داشته باشه تا بتونه اون رو بر اساس اصول خودش شکل بده.

“ما می‌خواهیم مطمئن شویم که وب 4.0 به یک محیط دیجیتال باز، امن، قابل اعتماد، منصفانه و فراگیر برای همه تبدیل می‌شود.”

این کمیسیون در فوریه و آوریل 2023 پنل‌های شهروندان اروپایی رو برگزار کرد که بر پلتفرم های متاورس متمرکز بود. هدف اون تدوین پیشنهادهایی برای “چشم انداز، اصول و اقدامات” بود که از عادلانه بودن دنیای مجازی مبتنی بر اتحادیه اروپا اطمینان حاصل کنه.
به گفته کمیسیون، 140 شهروند اتحادیه اروپا به طور تصادفی برای مشارکت انتخاب شدن که منجر به 23 توصیه شد که این استراتژی رو هدایت می‌کرد.

“ادغام دنیای دیجیتال و واقعی دیگر علمی تخیلی نیست.
در اوایل سال جاری، 140 شهروند اروپایی 23 توصیه را برای هدایت توسعه دنیای مجازی انسان محور، امن و قابل اعتماد ارائه کردند.”

ارکان فعلی که اتحادیه اروپا برای استراتژی متاورس خودش تصمیم گرفته. شامل توانمندسازی و تقویت مهارت‌ها برای ایجاد مجموعه‌ای از متخصصان در زمینه دنیای مجازی، پشتیبانی از وب 4 اتحادیه اروپا در سطح تجاری، حمایت از پیشرفت اجتماعی و خدمات عمومی مجازی و شکل‌دهی هست. استانداردهای دنیای مجازی باز و قابل تعامل.

با استراتژی‌های متاورس و Web4 آشنا شوید

توییت کمیسیون اروپا در مورد ارکان اون برای جهان‌های مجازی و استراتژی های Web4 با واکنش متفاوتی از کاربران مواجه شد و بسیاری از اونها پرسیدن که Web4 یعنی چی و دیگران در مورد توسعه Web5 و Web6 در حال حاضر شوخی کردن.
طبق این استراتژی، Web4 از طریق ادغام با دنیای واقعی از Web3 متمایز می‌شه. بیانیه کمیسیون تشخیص می‌ده که Web3 هنوز «در حال حاضر در حال توسعه» هست و ویژگی‌های اصلی اون باز بودن، تمرکززدایی و توانمندسازی کاربران هست.

“نسل بعدی، وب 4.0، امکان ادغام بین اشیاء و محیط های دیجیتالی و واقعی و افزایش تعاملات بین انسان و ماشین رو فراهم می‌کنه.”

برای اتحادیه اروپا، Web4 می‌تونه مثل معرفی شهرهای هوشمند با زیرساخت‌های زیربنایی مناسب باشه.
این شرکت در حال حاضر در ابتکاراتی مثل Destination Earth (DestinE) و Local Digital Twins برای جوامع هوشمند و همچنین دوقلو دیجیتال اروپایی اقیانوس سرمایه‌گذاری کرده. که گفته می‌شه به محققان اجازه می‌ده علم رو برای توسعه برنامه‌های کاربردی دقیق پیش ببرن و به عموم کمک کنن. مقامات برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه در زمینه سیاست عمومی در مورد موضوعات مرتبط.
این کمیسیون همچنین شامل «هوش مصنوعی و محیطی پیشرفته، اینترنت اشیا، تراکنش‌های بلاک چین قابل اعتماد، جهان‌های مجازی و قابلیت‌های XR، اشیاء و محیط‌های دیجیتال و واقعی» به عنوان یکپارچه‌سازی کامل در Web4 بود که اون رو از Web3 متمایز می‌کنه.
ادعا می‌کنه که این یک «تجربه واقعاً شهودی، غوطه‌ورانه، که به‌طور یکپارچه دنیای فیزیکی و دیجیتالی رو با هم ترکیب می‌کنه» رو ممکن می‌سازه.
در تاریخ 5 ژوئیه، Blockchain Sandbox اروپا، که بخشی از طرح شهرهای هوشمند اون هست، اولین 20 مورد استفاده خودش رو معرفی کرد.

مقررات اتحادیه اروپا درباره استارتژی های متاورس و وب 4 در حال اجرا است

در حال حاضر، وستاگر گفت که هیچ مقررات متاورس فعلی پیش نویس نشده. با این حال، او انتظار داره که قوانین مختلف دیگری که قبلاً وجود داشته، مثل حریم خصوصی، قدرت بازار و مقررات هوش مصنوعی بر اون تأثیر بذاره.
همانطور که قبلاً ذکر شد، اتحادیه اروپا اخیراً مقررات پیشگامانه MiCA خودش رو امضا کرده، که به یکی از اولین مجموعه قوانین جامع جهان برای تنظیم صنعت کریپتو تبدیل شده.
در 12 ژوئیه، سازمان بازارهای اوراق بهادار و اروپا اعلام کرد که قصد داره سه مقاله مشاوره در مورد استانداردهای MiCA خودش برای ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده منتشر کنه، در حالی که طبق مقررات MiCA به وظایف خودش عمل می‌کنه.
در حال حاضر سؤالاتی در مورد سیاست‌های مقررات در مورد استیبل کوین‌ها و مستثنی شدن تأمین مالی غیرمتمرکز در مقررات منتشر شده وجود داره.
علاوه بر مقررات کریپتو که اخیراً منتشر شده، اتحادیه اروپا روی مقرراتی کار می‎‌کنه که صنعت هوش مصنوعی رو تحت تأثیر قرار می‌ده. در 14 ژوئن، پارلمان اروپا قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا رو تصویب کرد که ابزارهایی مثل ChatGPT رو مجبور می‌کنه تمام محتوای تولید شده توسط ابزار هوش مصنوعی و سایر اقدامات علیه محتوای غیرقانونی رو افشا کنن.

مسابقه با تکنولوژی بزرگ

همه این ابتکارات با دنیای مجازی و مقررات برای فناوری‌های نوظهور زمانی انجام می‌شن که شرکت‌های فناوری بزرگ مثل Meta Platforms، Microsoft، Apple و Google بر روی نسخه‌های خودشون از ابزارهای متاورس و هوش مصنوعی کار می‌کنن.
اتحادیه اروپا در استراتژی متاورس خودش به وضوح اعلام کرد که جهان‌های مجازی تحت سلطه چند بازیگر بزرگ قرار نخواهند گرفت و باید توسط فناوری‌های باز هدایت بشن.
متا، شرکت مادر فیس‌بوک، آشکارا متعهد به توسعه دنیای متافورس خودش بود که از طریق هدست‌های واقعیت مجازی خودش به اون دسترسی داشت. با این حال، تا پایان سال 2022، این شرکت میلیاردها دلار رو به دلیل تقسیم متاورس خودش از دست داد.
در سال 2022، مایکروسافت از خرید 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard، یکی از بازیگران کلیدی صنعت بازی، خبر داد.
اخیراً، اپل آخرین نسخه عینک واقعیت مجازی خودش، Vision Pro رو عرضه کرده. با این حال، به جای قرار دادن اونها برای استفاده در توسعه متاورس، از عبارت “محاسبات فضایی” استفاده کرد.

منبع:
EU stays on top of Web3 with metaverse, AI and crypto strategies

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات رتبه 1 ما در گوگل

Solverwp- WordPress Theme and Plugin